20:28:41
25-3-2012
Αρθρογραφία
Γράφει ο ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΕΖΑΣ
πρώην υφυπουργός Οικονομικών
ΣΕ ΜΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ μη ανταγωνιστική, όπως η ελληνική, υπάρχουν πράγματα που μπορούν να γίνουν χωρίς ή με ελάχιστο δημοσιονομικό κόστος και τα οποία θα ενίσχυαν άμεσα την οικονομική δραστηριότητα. Τέτοια μέτρα είναι οι συμβάσεις παραχώρησης δημόσιων υποδομών, λιμανιών και περιφερειακών αεροδρομίων που θα μπορούσαν να φέρουν ξένες επενδύσεις, δημιουργώντας θέσεις εργασίας και εισόδημα στις τοπικές κοινωνίες ή οι μεγάλοι αυτοκινητόδρομοι (Ε65, Ιόνια Οδός κλπ), τους οποίους η κυβέρνηση Παπανδρέου έκανε το μεγάλο λάθος να μην προωθήσει άμεσα.
ΕΙΔΙΚΑ για τους πέντε μεγάλους αυτοκινητόδρομους, οι οποίοι υλοποιούνται με συμβάσεις παραχώρησης του 2007 – με προϋπολογισμό 8,5 δις ευρώ και ελάχιστη εθνική συμμετοχή μόλις 12,5%- και αποτελούν τη σπουδαιότερη επένδυση των τελευταίων δεκαετιών, με ισχυρότατο οικονομικό και κοινωνικό αντίκτυπο σε όλες τις περιφέρειες της χώρας, χάθηκαν δύο πολύτιμα χρόνια. Μετά από υπερφίαλες και ανέξοδες κυβερνητικές εξαγγελίες (για αναθεώρηση των συμβάσεων παραχώρησης, δημιουργία ειδικού λογαριασμού ώστε να ξεπαγώσουν τα δάνεια των τραπεζών, δημιουργία ανώνυμης εταιρείας για τιτλοποίηση των μελλοντικών εσόδων από τα διόδια, σύμφωνα «συναντίληψης» με τους παραχωρησιούχους κλπ), αποδείχθηκε ότι ούτε σχεδιασμός υπήρχε, ούτε δυνατότητα υλοποίησης. Τα έργα έχουν βαλτώσει, οι διεκδικήσεις των εταιρειών είναι στο μέγιστο, η πρόοδος τους στο ελάχιστο και τα διόδια συνεχίζουν βέβαια να εισπράττονται κανονικά…
Η ΙΔΙΑ ΖΟΦΕΡΗ εικόνα υπάρχει για το σύνολο των δημόσιων έργων της χώρας. Η δραματική μείωση των ρυθμών κατασκευής των συνεχιζόμενων έργων λόγω της οικονομικής και τεχνικής εγκατάλειψης τους, η αδράνεια στη δημοπράτηση νέων έργων -τα νέα μεγάλα έργα που δημοπρατήθηκαν την τελευταία διετία μετριούνται στα δάχτυλα του ενός χεριού- και οι απαράδεκτες καθυστερήσεις στο σημαντικότερο πρόγραμμα του ΕΣΠΑ «Ενίσχυση της προσπελασιμότητας», δαπάνης 7,4 δις ευρώ, σε συνδυασμό με τη συνεχή αύξηση των τιμών των δομικών υλικών, έχουν οδηγήσει τον κατασκευαστικό κλάδο σε κατάρρευση και την ανεργία του κατασκευαστικού κόσμου (μηχανικοί, τεχνίτες, οικοδόμοι, χειριστές και άλλα παρεμφερή επαγγέλματα), στα ύψη.
ΕΙΛΙΚΡΙΝΑ δεν καταλαβαίνω γιατί οι φορείς των τεχνικών της χώρας, που αποτελούν ένα από τα πιο δημιουργικά και δραστήρια τμήματα του επιστημονικού της δυναμικού, δεν έχουν ακόμα αντιδράσει αποτελεσματικά, ζητώντας να σταματήσει αυτή η καταστροφική πορεία. Για τη Νέα Δημοκρατία το ζήτημα των δημόσιων έργων είναι απόλυτης προτεραιότητας. Η τραγική πολιτική και διαχειριστική ανεπάρκεια της προηγούμενης περιόδου δεν μπορεί να συνεχισθεί. Τα δημόσια έργα είναι απολύτως αναγκαία για την ισόρροπη ανάπτυξη της χώρας και πρέπει να επανεκκινήσουν για να γίνει και επανεκκίνηση της οικονομίας.
(Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα REALnews, το Σάββατο 24.3.2012)
|
Πυτζάμες: Άνεση και style μέσα στο σπίτι!
Η κούρσα των φαβορί για την κατάκτηση του Euro 2024
Πρέβεζα | Μια πόλη με νησιώτικη ατμόσφαιρα, η πριγκίπισσα του Αμβρακικού
Ποιήματα του Γεωργίου Βελλιανίτη - Παξινός Ποιητής part3
Γiώργιος Βελλιανίτης Παξινός Ποιητής.......part2
Ομιλία Σπ. Κυριάκη για την επιστολική ψήφο
Ποιήματα του Γεωργίου Βελλιανίτη - Παξινός Ποιητής
Ποιήματα του Γεωργίου Βελλανίτη - Παξινός Ποιητής
Η Σταυροδοσια στον δήμο Πρέβεζας στο 80%
Ποιος είναι ο βασικός ιατρικός εξοπλισμός που πρέπει να έχουμε στο σπίτι και ποια τα οφέλη του
Ποιοι είναι οι τύποι ελλειπτικών και διαδρόμων γυμναστικής που μπορείτε να επιλέξετε!
Χτίσε τη γκαρνταρόμπα σου από την αρχή με διαχρονικά κομμάτια
Δημιουργία Μητρώου Μέσων Πληρωμών (POS) των επιχειρήσεων
Ποιες εναλλακτικές λύσεις υπάρχουν στην αντικατάσταση της πλαστικής σακούλας;
Δώρα που μπορείς να βρεις στο βιβλιοπωλείο και θα θες να κρατήσεις για εσένα
Στο τέλος Νοεμβρίου θα παραδοθεί στην κυκλοφορία η Αμβρακία Οδός
Δώρα που μπορείς να βρεις στο βιβλιοπωλείο και θα θες να κρατήσεις για εσένα
Οι ξένες γλώσσες που αξίζει να μάθετε
Πόσο σημαντική είναι η επαγγελματική διακόσμηση του χώρου μας;