15:11
7-5-2019
Πρέβεζα
''Oδικό χάρτη'' προς αποφυγή για τα μελλοντικά έργα αποτελεί ένα ακόμη οδικό έργο. Η Αμβρακία Οδός αποτελεί ένα ακόμη παράδειγμα του πόσο ακριβά σε χρόνο και σε χρήμα πληρώνονται η μελετητική ανωριμότητα και η πρακτική των μεγάλων εκπτώσεων.
Η πορεία του Ακτιο – Αμβρακία ξεκίνησε με τέσσερις εργολαβίες, συνολικού κόστους 142 εκατ. ευρώ, το 2010 και κατέληξε το 2017 σε εργολαβία-«σκούπα», ύψους 160 εκατ. ευρώ, η οποία λόγω δικαστικών εμπλοκών δεν αναμένεται να ξεκινήσει πριν από το 2020 και με ορίζοντα ολοκλήρωσης τα 2,5 χρόνια.
Η υπόθεση του καρτέλ των κατασκευαστικών εταιρειών έχει βάλει νέο φρένο στον διαγωνισμό, στον οποίο μειοδότησε μεν η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ-ΤΕΡΝΑ με έκπτωση 49,85%, όμως η πρόσφατη απόφαση του ΣτΕ φέρνει και πάλι στο προσκήνιο τη δεύτερη GD Infrastrutture (42,41%).
Σημειώνεται ότι το ανώτατο δικαστήριο έκανε εν μέρει δεκτή την προσφυγή της ιταλικής εταιρείας, αναστέλλοντας την πρόοδο της διαδικασίας του διαγωνισμού για την κατασκευή του έργου «Υπολειπόμενες εργασίες για την ολοκλήρωση της οδικής σύνδεσης της περιοχής Ακτίου με τον δυτικό άξονα Βορρά – Νότου από χ.θ. 0+000 έως χ.θ. 48+500»».
Τα μόνα σίγουρα προς ώρας λοιπόν είναι τα πρώτα 15 χλμ. που συνδέουν το Ακτιο με τη Βόνιτσα, τα οποία παραδόθηκαν στην κυκλοφορία στα τέλη Απριλίου.
Πάντως η αισιοδοξία του αρμόδιου υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, κ. Χρήστου Σπίρτζη, ότι σε 1,5-2 χρόνια θα ολοκληρωθούν και τα υπόλοιπα 33 χλμ. του άξονα, όπως είπε στους τοπικούς παράγοντες κατά την παράδοση του πρώτου τμήματος, φαίνεται πως δεν θα επαληθευτεί, ενώ δεν αποκλείονται και νέες δικαστικές διαμάχες.
Η ιστορία της κατασκευής
Η ιστορία της κατασκευής των συνολικά 48,5 χλμ. που θα συνδέσουν το Ακτιο με τη λίμνη Αμβρακία ξεκίνησε στις 16 Μαρτίου 2010 σπασμένη σε τέσσερα τμήματα.
• Το τμήμα Ακτιο – Δρυμός, με προϋπολογισμό μελέτης 142,8 εκατ. ευρώ και προθεσμία περαίωσης τον Ιούνιο του 2015, με ανάδοχο την ΑΕΓΕΚ, η οποία έδωσε έκπτωση 50% με τίμημα 71 εκατ. ευρώ.
• Το τμήμα Δρυμός, με προϋπολογισμό μελέτης 39,2 εκατ. ευρώ και προθεσμία περαίωσης τον Δεκέμβριο 2015, με ανάδοχο την ΙΟΝΙΟ ΑΕ (θυγατρική της ΑΕΓΕΚ), η οποία προσέφερε έκπτωση 50% με τίμημα 19 εκατ. ευρώ, που δεν κατάφερε να προχωρήσει το έργο και αναγκάστηκε να συνάψει κοινοπραξία με την ΤΟΜΗ, προκειμένου οι εργασίες να συνεχιστούν.
• Το τμήμα Δρυμός – Λουτράκι, με προϋπολογισμό μελέτης 46,8 εκατ. ευρώ και προθεσμία περαίωσης τον Ιούνιο του 2015. Η ΙΟΝΙΟΣ είχε δώσει έκπτωση 50% με 22 εκατ. τίμημα, όμως δεν μπόρεσε να συνεχίσει το έργο και συνέστησε κοινοπραξία με την ΑΚΤΩΡ.
• Η Παράκαμψη Αμφιλοχίας, με προϋπολογισμό μελέτης 62,2 εκατ. ευρώ και προθεσμία περαίωσης τον Δεκέμβριο του 2015, με ανάδοχο την κοινοπραξία Consorzio Stabile Italimprese Societa e Responsabilita Limitata. Οι Ιταλοί προσέφεραν έκπτωση 51% με τίμημα 30 εκατ. ευρώ.
Ομως τα έργα βάλτωσαν για διαφόρους λόγους, από την κακή οικονομική κατάσταση των αναδόχων έως την καθυστέρηση των μελετών, των απαλλοτριώσεων, τα γεωλογικά προβλήματα, με αποτέλεσμα έπειτα από 5 χρόνια εργασιών, να φτάνουν μόλις στο 50% του φυσικού του αντικειμένου. Ετσι, επελέγη η λύση της εργολαβίας-σκούπα, με επιχείρημα και την ελλιπή περιβαλλοντική αδειοδότηση για τα σημεία όπου υπήρχε αλλαγή στον σχεδιασμό.
Το έργο
Με την ολοκλήρωση των 48 χλμ., η απόσταση Αντίρριο – Ακτιο και Αντίρριο – Λευκάδα θα μειωθεί σε περίπου 75-80 λεπτά και συνολικά η απόσταση από την Αθήνα θα μειωθεί αισθητά σε περίπου 3 ώρες και 20 λεπτά από 4 ώρες που είναι σήμερα.
Ο αυτοκινητόδρομος της Αμβρακίας Οδού, μήκους 48,5 χλμ., θα είναι ο πρώτος ολοκληρωμένος κάθετος άξονας της Ιονίας Οδού και έπονται εκείνος προς Αγρίνιο, Αστακό, Τζουμέρκα και Πρέβεζα που θα ολοκληρώσουν το αναβαθμισμένο οδικό δίκτυο της ευρύτερης περιοχής.
Η Αμβρακία Οδός θα ξεκινάει συνδεόμενη με την Ιόνια Οδό από το νότιο άκρο της λίμνης Αμβρακίας και θα καταλήγει λίγο πριν από την υποθαλάσσια ζεύξη Ακτίου – Πρέβεζας. Προτεραιότητα πρόκειται να δοθεί στο ανατολικό άκρο, την Παράκαμψη Αμφιλοχίας, η οποία μπορεί να ολοκληρωθεί μέσα στο πρώτο εξάμηνο από την υπογραφή της σύμβασης.
Το έργο έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ 2014-2020 μέσω του ΕΠ ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ ως έργο phasing (έργο-γέφυρα που χρηματοδοτείται από δύο συνεχόμενα ΕΣΠΑ).
tovima.gr
|
Πυτζάμες: Άνεση και style μέσα στο σπίτι!
Η κούρσα των φαβορί για την κατάκτηση του Euro 2024
Πρέβεζα | Μια πόλη με νησιώτικη ατμόσφαιρα, η πριγκίπισσα του Αμβρακικού
Ποιήματα του Γεωργίου Βελλιανίτη - Παξινός Ποιητής part3
Γiώργιος Βελλιανίτης Παξινός Ποιητής.......part2
Ομιλία Σπ. Κυριάκη για την επιστολική ψήφο
Ποιήματα του Γεωργίου Βελλιανίτη - Παξινός Ποιητής
Ποιήματα του Γεωργίου Βελλανίτη - Παξινός Ποιητής
Η Σταυροδοσια στον δήμο Πρέβεζας στο 80%
Ποιος είναι ο βασικός ιατρικός εξοπλισμός που πρέπει να έχουμε στο σπίτι και ποια τα οφέλη του
Ποιοι είναι οι τύποι ελλειπτικών και διαδρόμων γυμναστικής που μπορείτε να επιλέξετε!
Χτίσε τη γκαρνταρόμπα σου από την αρχή με διαχρονικά κομμάτια
Δημιουργία Μητρώου Μέσων Πληρωμών (POS) των επιχειρήσεων
Ποιες εναλλακτικές λύσεις υπάρχουν στην αντικατάσταση της πλαστικής σακούλας;
Δώρα που μπορείς να βρεις στο βιβλιοπωλείο και θα θες να κρατήσεις για εσένα
Στο τέλος Νοεμβρίου θα παραδοθεί στην κυκλοφορία η Αμβρακία Οδός
Δώρα που μπορείς να βρεις στο βιβλιοπωλείο και θα θες να κρατήσεις για εσένα
Οι ξένες γλώσσες που αξίζει να μάθετε
Πόσο σημαντική είναι η επαγγελματική διακόσμηση του χώρου μας;