23:02
19-12-2018
Πρέβεζα
ERASMUS+ Πρόγραμμα –Ν.Α.Τ.Α. –Κοινή διακρατική συνάντηση μαθητών εκπαιδευτικών – Νούουκ Γροιλανδίας
Από τις 7 έως τις 13 Δεκεμβρίου 2018 5 μαθητές και 3 εκπαιδευτικοί του 4ου Γυμνασίου Πρέβεζας, 5 μαθητές και 2 εκπαιδευτικοί του γαλλικού σχολείου συμμετείχαν σε κοινή διακρατική συνάντηση στην πρωτεύουσα της Γροιλανδίας το μακρινό Νούουκ. Το 4ο Γυμνάσιο συμμετέχει ως εταιρικό σχολείο στο Erasmus+ programmeN.A.T.A. -NewsacrosstheAtlantic-με συντονιστικό σχολείο το KangillinnguitAtuarfiat ( Γροιλανδία ) και το CollègeLycéeprofessionnelSaint-Joseph, Sarlat , Γαλλία ως τρίτο εταιρικό σχολείο . Το συγκεκριμένο Erasmus+ programmeforSchoolExchangesandExchangeofgoodpractices έχει ως στόχο την παραγωγή ηλεκτρονικής εφημερίδας με τρία τεύχη που θα εκδοθούν μετά από κάθε διακρατική συνάντηση. Οι μαθητές σε ρόλους δημοσιογράφων, φωτογράφων και συντακτών συναποφασίζουν τη μορφή και το περιεχόμενο κάθε φύλλου .
Για πρώτη φορά Ελληνικό σχολείο συμπράττει με σχολείο της Γροιλανδίας και η εμπειρία της ζωής και της εκπαιδευτικής πραγματικότητας στην μακρινή αυτή χώρα που ανήκει στον Αρκτικό κύκλο ήταν εμπειρία ζωής για όλους τους συμμετέχοντες .
Ενδεικτικά κάποιες από τις δράσεις που πραγματοποιήθηκαν ήταν:
1. Υποδοχή – ξενάγηση στην πόλη του Nuuk.Γνωριμία με τους συμμαθητές Γροιλανδούς και διαμόρφωση διακρατικών ομάδων εργασίας
2. Υποδοχή καλωσόρισμα από τους γονείς, τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές στο χώρο του σχολείου όπου μας περίμενε ένας πλούσιος μπουφές με εδέσματα της τοπικής κουζίνας όπως φώκια μαγειρεμένη με διάφορους τρόπους, φάλαινα , γαρίδες , θαλασσοπούλια διάφορα ψάρια , κρέας ταράνδου , βίσωνα κ.α. Παράλληλα παρουσιάσαμε και εμείς τη γαστρονομία της χώρας μας- Γάλλοι και Έλληνες – καθώς και την περιοχή μας -την ευρύτερη περιοχή του νομού Πρέβεζας- και το σχολείο μας . Και οι Γροιλανδοί θαύμασαν το φυσικό μας πλούτο καθώς τα τοπία στις δύο χώρες είναι τόσο διαφορετικά .
3. Εργαστήριο – Legogaming – με στόχο την ενδυνάμωση των ομάδων εργασίας και την ανάπτυξη συνεργατικού πνεύματος αλλά και την εξεύρεση κοινών πολιτιστικών στοιχείων μεταξύ των διαφορετικών εθνοτήτων .
4. Επισκέψεις –ξεναγήσεις στο Εθνικό Πολιτιστικό Μουσείο της Γροιλανδίας καθώς και στο Μουσείο σύγχρονης τέχνης. Εκεί μέσω διαδραστικών παιχνιδιών οι μαθητές ανακάλυψαν την κουλτούρα και τον πολιτισμό των ιθαγενών κατοίκων – των Innuits- καθώς και τις διάφορες μορφές του κακού πνεύματος που διακατέχει την τέχνη τους , του Tupilak.
5. Επίσκεψη στον Εθνικό τους Κέντρο Ερευνών και στα εργαστήρια του για τα έμβια όντα , τη μελέτη , την προστασία τους καθώς και την κλιματική αλλαγή.
6. Εργαστήριο από Δανούς δημοσιογράφους με χρήσιμες συμβουλές και απτά παραδείγματα άρθρων και πώς αυτά στοιχειοθετούνται
7. Επίσκεψη – καλωσόρισμα στο δημαρχείο του Nuuk, πρωτεύουσα ενός δήμου που αριθμεί 55.000 κατοίκους και αγκαλιάζει μεγάλη έκταση από το Ν.Δ. κομμάτι της χώρας. Εκεί εκτός των άλλων ο εκπρόσωπος τύπου του Δήμου έκανε παρουσίαση των βασικών σημείων που χρειάζεται να προσέξει κανείς για ένα δελτίο τύπου ως δημοσιογράφος.
8. Το μεγαλύτερο και το καθημερινό κομμάτι των δραστηριοτήτων αφορούσε τη διαμόρφωση ηλεκτρονικής πλατφόρμας για τη δημιουργία της εφημερίδας μας . Οι μαθητές διαμόρφωσαν το περιβάλλον , επέλεξαν τη θεματολογία και είναι έτοιμοι να ξεκινήσουν να γράφουν τα πρώτα άρθρα , τα οποία θα ολοκληρώσουν συνεργαζόμενοι διαδικτυακά .
Οι δράσεις και η παρουσία μας εκεί αποθανατίστηκε με συνεντεύξεις που δόθηκαν από μαθητές και εκπαιδευτικούς σε Αμερικανό δημοσιογράφο που έκανε έρευνα και είχε μεταβεί στη Γροιλανδική πρωτεύουσα για ρεπορτάζ σχετικά με το Κέντρο Φυσικών και Βιολογικών Ερευνών αλλά και από ομάδα της Εθνικής εβδομαδιαίας εφημερίδας – ηλεκτρονικής και συμβατικής- , της AG, που φιλοξενεί το σχετικό άρθρο την τρέχουσα εβδομάδα με σχόλια και απόψεις των συμμετεχόντων .
Ένα σχολείο με αρτιότατο τεχνολογικό εξοπλισμό , με ζεστούς και φιλόξενους ανθρώπους και πάνω από όλα μια χώρα ταχέως αναπτυσσόμενη που λειτουργεί με οργανωμένο και άψογο τρόπο ήταν συνοπτικά η εικόνα που αποκομίσαμε . Μαζί με τις πανέμορφες χιονισμένες εικόνες και το μοναδικό Βόρειο Σέλας που απολαύσαμε να μας συντροφεύει , περιμένουμε τους Γροιλανδούς και Γάλλους εταίρους μας να τους ξεναγήσουμε και τους διδάξουμε τη τέχνη , τον πολιτισμό και το φυσικό πλούτο της χώρας μας !
ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΗΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΟΜΑΔΑΣ
Βαρβάρα Ζαντραβέλη – Χριστίνα Κακοσίμου – Πέτρος Τσεκούρας
ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ /ΜΑΘΗΤΡΙΕΣ
Σωτήρης Δημόπουλος –Άρης Πατακιάρας- Αλέξανδρος Τσάτσος- Σταματία Σοφιανού - Ζωή Χρηστάκη
Ένα μικρό βίντεο με σχετικές εικόνες
|
Πυτζάμες: Άνεση και style μέσα στο σπίτι!
Η κούρσα των φαβορί για την κατάκτηση του Euro 2024
Πρέβεζα | Μια πόλη με νησιώτικη ατμόσφαιρα, η πριγκίπισσα του Αμβρακικού
Ποιήματα του Γεωργίου Βελλιανίτη - Παξινός Ποιητής part3
Γiώργιος Βελλιανίτης Παξινός Ποιητής.......part2
Ομιλία Σπ. Κυριάκη για την επιστολική ψήφο
Ποιήματα του Γεωργίου Βελλιανίτη - Παξινός Ποιητής
Ποιήματα του Γεωργίου Βελλανίτη - Παξινός Ποιητής
Η Σταυροδοσια στον δήμο Πρέβεζας στο 80%
Ποιος είναι ο βασικός ιατρικός εξοπλισμός που πρέπει να έχουμε στο σπίτι και ποια τα οφέλη του
Ποιοι είναι οι τύποι ελλειπτικών και διαδρόμων γυμναστικής που μπορείτε να επιλέξετε!
Χτίσε τη γκαρνταρόμπα σου από την αρχή με διαχρονικά κομμάτια
Δημιουργία Μητρώου Μέσων Πληρωμών (POS) των επιχειρήσεων
Ποιες εναλλακτικές λύσεις υπάρχουν στην αντικατάσταση της πλαστικής σακούλας;
Δώρα που μπορείς να βρεις στο βιβλιοπωλείο και θα θες να κρατήσεις για εσένα
Στο τέλος Νοεμβρίου θα παραδοθεί στην κυκλοφορία η Αμβρακία Οδός
Δώρα που μπορείς να βρεις στο βιβλιοπωλείο και θα θες να κρατήσεις για εσένα
Οι ξένες γλώσσες που αξίζει να μάθετε
Πόσο σημαντική είναι η επαγγελματική διακόσμηση του χώρου μας;