19:53:29
4 Αυγούστου
Εκπαίδευση
Tο σχολικό έτος 2010-11 έκλεισε στις 30-6-2011. Μετά από τη λαίλαπα του Πάσχα, που έφερε συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολείων, μαθητές και εκπαιδευτικοί έφυγαν από τα σχολεία γνωρίζοντας, (λίγο-πολύ και μετά από την μη ανταπόκριση του ΥΠΔΒΜΘ στα αιτήματα και τους αγώνες μαθητών, καθηγητών και τοπικών κοινωνιών και φορέων) σε ποιο σχολείο θα είναι ο καθένας τη νέα σχολική χρονιά. Δύο «εκκρεμότητες» υπήρχαν για το υπουργείο μέσα στη περίοδο των διακοπών, η κρίση και η τοποθέτηση διευθυντών στα σχολεία (όπως αυτά είχαν διαμορφωθεί μετά τις συγχωνεύσεις, καταργήσεις και ιδρύσεις νέων) για την επόμενη τετραετία, καθώς και σχολικών συμβούλων, ζητήματα, όμως, που ρύθμιζε ο ν. 3848/2010 που είχε ψηφίσει η ίδια η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ.
Έλα, όμως που την ηγετική ομάδα του υπουργείου παιδείας – θες «ότι τό ΄χει η κούτρα τους να κατεβάζει ψείρες», θες κάποια ζητήματα τά ΄βαλε κάτω και δεν της έβγαιναν όπως τη βόλευε, θες επειδή προγραμματισμός, όραμα κι ευθύνη λείπουν – την έπιασε οίστρος τροποποιήσεων, εγκυκλίων, αναθεωρήσεων, τροπολογιών, διευκρινήσεων, και όλα αυτά ενώ οι διαδικασίες για «επιλογή» διευθυντών και σχολικών συμβούλων βρίσκονταν σε πλήρη εξέλιξη.
Στις 17/07/2011 (ΦΕΚ: 1575/ΤΒ’/27-6-2011) ανακοινώνεται ο τελικός πίνακας των συγχωνευθέντων σχολικών μονάδων της Ελληνικής Επικράτειας, ο οποίος τροποποιεί τον πίνακα που δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 440/18-03-2011. Επίσης, στο ίδιο ΦΕΚ, το υπουργείο ανακοινώνει πίνακα με θέμα «Κατάργηση σχολικών μονάδων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης». Οι αποφάσεις αυτές εν μέσω καλοκαιρινών διακοπών διαμορφώνουν – εκ νέου – κλίμα αναστάτωσης σε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα:
- Στο νομό Πρέβεζας το 10 και 20 Γυμνάσιο Φιλιππιάδας καθώς και το 20 και 30 Γυμνάσιο Πρέβεζας ξε-συγχωνεύονται. Εμείς ως παράταξη επιχαίρουμε για την ακύρωση των κατάφωρα αντι-παιδαγωγικών αποφάσεων του ΥΠΔΒΜΘ και συγχαίρουμε τους μαθητές όλων των σχολείων που, αρχικά, συγχωνεύτηκαν – καταργήθηκαν για τον αγώνα τους και τους καθηγητές που κινητοποιήθηκαν δυναμικά (όπως, π.χ., αυτοί των 2ου και 3ου Γυμνασίων της Πρέβεζας), καθώς και τις τοπικές κοινωνίες και τους φορείς που συμπαραστάθηκαν, για τούτη την επιτυχία!
- Το Γυμνάσιο Μεσοποτάμου, παρά τον μακρύ αγώνα μαθητών, καθηγητών και φορέων, συγχωνεύεται «οριστικά» με το Γυμνάσιο Καναλακίου.
- Τα δε Γυμνάσια Παναγιάς και Γοργομύλου, με τις Λυκειακές τους τάξεις, από συγχωνευμένα με το 10 Γυμνάσιο Φιλιππιάδας καταργούνται!
Εν τω μεταξύ, στις ημερομηνίες αυτές τα περισσότερα υπηρεσιακά συμβούλια (ΠΥΣΔΕ) της χώρας έχουν σχεδόν ολοκληρώσει τις διαδικασίες επιλογής διευθυντών σχολικών μονάδων, με βάση τον πίνακα των αρχικώς συγχωνευμένων σχολείων και είναι έτοιμα να τους ανακοινώσουν. Ας σημειωθεί ότι πάνω από έξι διευκρινιστικές εγκύκλιοι εστάλησαν από το Υπουργείο Παιδείας Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων μεσούσης της διαδικασίας μοριοδότησης–συνέντευξης-υποβολής αιτήσεων για την μοριοδότηση-επιλογή υποψηφίων διευθυντών των σχολικών μονάδων.
Το ρεσιτάλ επιπολαιότητας και παλινωδιών κλείνει, προς το παρόν, με μια εγκύκλιο του υπουργείου που καταστρατηγεί τον νόμο που το ίδιο ψήφισε (Ν. 3848/2010), αναφορικά με τις επιλογές των στελεχών εκπαίδευσης (Σχολικοί σύμβουλοι και Δ/ντες Σχολικών Μονάδων). Η νομοθεσία προτάσσει την επιλογή των σχολικών συμβούλων και έπεται η επιλογή των διευθυντών σχολικών μονάδων. Το υπουργείο με εγκύκλιο του γ.γ. Β. Κουλαϊδή αντιστρέφει τη διαδικασία αυτή, δηλαδή παράνομα καταργεί το νόμο που το ίδιο ψήφισε προ έτους. Αποφασίζει δε και διατάσει. «Σύμφωνα με νομοθετική ρύθμιση που προωθείται, όσοι εκπαιδευτικοί με δήλωση τους θα τοποθετηθούν σε θέσεις διευθυντών σχολικών μονάδων θα πρέπει να παραμείνουν στις θέσεις αυτές για ολοκλήρωση της θητείας τους και θα αποκλείονται από τις διαδικασίες επιλογής σχολικών συμβούλων. Οι υπηρετούντες σχολικοί σύμβουλοι οι οποίοι επιθυμούν να επιλεγούν διευθυντές σχολικών μονάδων με την επικύρωση του πίνακα από τον περιφερειακό δ/ντή θα πρέπει, εντός πέντε ημερών, να υποβάλλουν αίτηση απαλλαγής από τη θέση σχολικού συμβούλου….» (80663/Δ2/18-07-2011).
Με δεδομένη, λοιπόν, την «πρόθεση αξιολόγησης» που μετ’ επιτάσεως σείει απειλητικά πάνω από τα κεφάλια των εκπαιδευτικών το Υ.Π.Δ.Β.Μ. & Θ., ας αξιολογήσουμε, βλέποντας και καταγράφοντας τί κόστισαν πρακτικά και τί θα κοστίσουν όλες αυτές οι απορρυθμίσεις.
Για τους εκπαιδευτικούς:
Ως γνωστόν, με βάση τις αρχικές συγχωνεύσεις τα Υπηρεσιακά Συμβούλια σε όλους τους νομούς προχώρησαν μέσα στον Ιούνιο και το πρώτο δεκαπενθήμερο Ιουλίου στην ανακοίνωση υπεραριθμιών εκπαιδευτικών ανά σχολική μονάδα και ανά ειδικότητα. Ανακοίνωση οργανικών κενών ανά σχολική μονάδα και ανά ειδικότητα. Τοποθέτηση εκπαιδευτικών στα ανακοινωθέντα ή/και προκύπτοντα οργανικά κενά. Παραμονή εκπαιδευτικών στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ.
Όλες αυτές οι πράξεις τώρα θα πρέπει να ακυρωθούν και στη συνέχεια να τροποποιηθούν. Οι καθηγητές που προέρχονται δε από σχολεία που καταργούνται (π.χ., Παναγιά – Γοργόμυλος) θα τοποθετηθούν τώρα κατά προτεραιότητα σε σχολεία της οικείας περιοχής. Δηλαδή καθηγητές / τριες που έφυγαν από τα σχολεία τον Ιούνιο και γνώριζαν σε ποιο σχολείο θα είναι τη νέα σχολική χρονιά – ίσως και τί μαθήματα θα διδάξουν – θα βρεθούν σε άλλο σχολείο.
Τι θα ισχύσει με τους εκπαιδευτικούς που χαρακτηρίστηκαν υπεράριθμοι από συγχωνευθείσες σχολικές μονάδες και κάνοντας χρήση της υπεραριθμίας ήδη έχουν τοποθετηθεί σε νέα οργανική θέση; Με ποιους εκπαιδευτικούς θα λειτουργήσουν τα μη συγχωνευθέντα σχολεία τελικά; Πώς θα προσδιορισθούν τα λειτουργικά κενά; Πόσο αξιόπιστα θα είναι αυτά και, κατά συνέπεια, οι αποσπάσεις από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ;
Ποιος θα κοστολογήσει και ποιος θα ασχοληθεί με τις εργατοώρες που θα σπαταληθούν για να στελεχωθούν εκ νέου τα μη συγχωνευθέντα σχολεία; Πόσο μεγάλη επιπολαιότητα πρέπει να διακατέχει την κορυφή της πυραμίδας του Υπουργείου Παιδείας Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων;
Έχουν επίγνωση τι σημαίνει αυτή η ανακοίνωση αυτή τη χρονική περίοδο και – πολύ περισσότερο – θ’ αξιολογηθούν οι «διοικούντες» γι αυτές τις παλινωδίες και την ανοργανωσιά;
Ας πάμε τώρα στους μαθητές και στις τοπικές κοινωνίες:
Να θυμηθούμε ότι στα μέσα Μάρτη, οι σύλλογοι διδασκόντων, οι σύλλογοι γονέων και κηδεμόνων, οι μαθητικές κοινότητες, τα συνδικαλιστικά όργανα των εκπαιδευτικών ΟΛΜΕ, ΕΛΜΕ έβγαζαν ψηφίσματα ενάντια στις επικείμενες συγχωνεύσεις. Οι ΕΛΜΕ σε κάθε νομό καλούσαν σε συνελεύσεις και τα δημοτικά συμβούλια συνεδρίαζαν εκτάκτως, οι Δημοτικές Επιτροπές Παιδείας συνεδρίαζαν με θέμα τις συγχωνεύσεις, μέχρι και το Περιφερειακό Συμβούλιο Ηπείρου συνεδρίασε με αυτό το θέμα. Το σημαντικότερο είναι ότι στα περισσότερα σχολεία έγιναν καταλήψεις και χάθηκαν δεκάδες διδακτικές ώρες, ενώ οι διαβουλεύσεις καλά κρατούσαν γύρω από τις συγχωνεύσεις, το υπουργείο είχε προαποφασίσει ποια σχολεία θα συγχωνευτούν αφού στο ΦΕΚ 440/τ.Β΄ που δημοσιεύτηκαν οι «Συγχωνεύσεις Σχολικών μονάδων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης» είχε ημερομηνία 18-03-2011, συνεπώς οι συγχωνεύσεις είχαν αποφασιστεί πολύ νωρίτερα από το Υπουργείο Παιδείας…
Θα μπορούσε κάποιος να αντιτείνει ότι γιατί διαμαρτύρεστε το υπουργείο έκανε αυτό που θέλατε, μη συγχωνεύσεις. Απαντάμε, αυτά γίνονται στην ώρα τους και με διαβούλευση και διάλογο όλων των θέσει και φύσει εμπλεκόμενων, δεν γίνονται τέλη Ιουλίου!
Πότε; Το πολύ μια εβδομάδα από τότε που η υφυπουργός παιδείας είχε δηλώσει στο ΑΡΤA TV ότι κάποιες περιπτώσεις συγχωνεύσεων θα επανεξεταστούν. Εδώ υπάρχει παρατεταμένη αμέλεια. Υπάρχει κάποιος που θα απολογηθεί για την τεράστια αναστάτωση που προκάλεσαν στον εκπαιδευτικό κόσμο, για την αδιαφορία, για την επιπολαιότητα της ηγετικής ομάδας του υπουργείου; Εάν κάποιος εκπαιδευτικός υπέπιπτε σε αυτού του είδους τις παλινωδίες, τις αλλοπρόσαλλες αποφάσεις, τι προβλήματα άραγε θα αντιμετώπιζε στον εργασιακό του βίο;
Όμως οι ασχήμιες δεν σταματούν εδώ, αφού το υπουργείο δεν θέσπισε κριτήρια για τις συγχωνεύσεις που θα ισχύσουν για όλα τα σχολεία της χώρας, χωρίς εξαιρέσεις και παρεμβατισμούς (π.χ. συστεγαζόμενα σχολεία με μαθητές γύρω στους 300 συγχωνεύονται) κάποιοι παράγοντες – λέει – «έτρεχαν κατακαλόκαιρο στο υπουργείο για να μη συγχωνευτούν τα γυμνάσια Φιλιππιάδας και Πρέβεζας» και θέλουν να αναγνωριστεί τώρα ότι τα σχολεία αυτά δεν συγχωνεύτηκαν «κατόπιν ενεργειών τους». Ε, δεν θα τους τη χαρίσουμε!
Αν δεν είχαν ξεσηκωθεί δυναμικά, κυρίως οι μαθητές, γονείς και καθηγητές, δεν είχαν υποστηριχθεί πρόθυμα από την Ε.Λ.Μ.Ε. μας, θα είχε αλλάξει τίποτα η «ηγετίζουσα» διοίκηση του υπουργείου;
Αν οι τοπικοί φορείς δεν είχαν ΚΛΗΘΕΙ / ΥΠΟΧΡΕΩΘΕΙ από τις αντιδράσεις να συνυπογράψουν;
Θα είχαν «απαξιώσει» και την τοπική «διοίκηση» της ΔΔΕ, που δήλωνε μειδιώντας «με νόημα» (ενδεικτικό της αποφασιστικότητας των διοικούντων πριν τις αντιδράσεις) «να δούμε αν θα περάσει η θέση σας» στους συναδέλφους σας;
Τελειώνοντας, ας δούνε οι «τσάροι» της εκπαίδευσης σε ποια χρονική συγκυρία κάνουν αυτά τα καμώματα. Σε μια περίοδο που υποβόσκει η οργή και η αγανάκτηση του λαού προς τους κυβερνώντες των τελευταίων δεκαετιών, τα δε σπασμένα της «λαμογιάς» τα πληρώνουν ατελείωτα τα χαμηλά και τα μεσαία κοινωνικά στρώματα, οι μισθωτοί και οι συνταξιούχοι ενώ ταυτόχρονα το Υπουργείο Οικονομικών «αδυνατεί» να εισπράξει βεβαιωμένους φόρους και οφειλές από μεγαλοοφειλέτες.
Υπάρχουν ορισμένες παράμετροι που πρέπει να αναδειχθούν για να καταδείξουν την κενότητα αυτών που ασκούν διοίκηση στον εκπαιδευτικό χώρο:
Το Υπουργείο Παιδείας Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων ακυρώνει ένα ΦΕΚ με ένα άλλο ΦΕΚ (που επεξεργάσθηκε, ψηφίστηκε, εκτυπώθηκε και δημοσιεύθηκε επί των ημερών του) εντός τριών μηνών. Εάν αυτό δεν δηλώνει προχειρότητα, ανευθυνότητα, απελπιστική αδυναμία διοίκησης της εκπαίδευσης τότε τί δηλώνει;
Είναι πλέον ξεκάθαρο ότι τα παραπάνω αποτελούν ένα ακόμη λόγο για τον οποίο όλη η Ελληνική Κοινωνία σύντομα θα προσπεράσει τις ανάξιες πρακτικές των διοικούντων την Εκπαιδευτική Κοινότητα.
Πριν, δε, προλάβουμε να δώσουμε στη δημοσιότητα αυτό το κείμενο-καταγγελία, το Υπουργείο Παιδείας με την υπ’ αριθ. 83688/Γ7/22-7-2011 απόφαση του, προχώρησε σε μια άνευ προηγουμένου συρρίκνωση των ΚΠΕ της Ηπείρου, γεγονός που συνέβη σε ελάχιστες Περιφέρειες της Ελλάδας. Η κατάργηση δύο από τα πιο νέα Κ.Π.Ε. της χώρας - του ΚΠΕ Ζηρού και του Κ.Π.Ε. Φιλιατών – πριν ακόμα προλάβουν να αναδείξουν πλήρως τη δράση τους στην περιοχή – γεννά πολλά ερωτηματικά ως προς την προσοχή που δίνει το Υπουργείο στην ανάδειξη αγροτικών περιοχών με ευαίσθητα οικοσυστήματα, όπως η λίμνη Ζηρού του Ν. Πρέβεζας, και παραμεθόριων περιοχών, όπως ο Ν. Θεσπρωτίας.
Το ΚΠΕ Ζηρού (μοναδικό ΚΠΕ στην Πρέβεζα) δεν είχε παρουσιάσει καμία οργανωτική αδυναμία, καθώς ήταν πλήρως στελεχωμένο, κτιριακά άρτιο και ένα από τα πλέον παραγωγικά ΚΠΕ σε εκπαιδευτικό και παιδαγωγικό έργο (κατά το τελευταίο σχ. έτος εκπαιδεύτηκαν 2200 μαθητές από 65 σχολεία!), ενώ στηρίχτηκε από την αρχή από την τοπική αυτοδιοίκηση, την εκπαιδευτική κοινότητα και την τοπική κοινωνία.
Απαιτούμε «την επανεξέταση της απόφασης για την συρρίκνωση των Κ.Π.Ε. της Ηπείρου με βάση τις ιδιαιτερότητες της ορεινής περιοχής της Ηπείρου και τα στοιχεία των απολογιστικών δράσεων των Κ.Π.Ε», όπως προτείνει η Πανελλήνια Ένωση Εκπαιδευτικών για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση!
Επιπλέον, δύο χρόνια πριν, η υπουργός διαβεβαίωνε ακριβώς πως «κάθε Τετάρτη συνεδριάζει επιτροπή, ώστε από του χρόνου να ορθολογικοποιηθούν οι όποιες αποσπάσεις, μεταθέσεις, μετακινήσεις και το φευγιό σε άσχετες υπηρεσίες των εκπαιδευτικών»… Και – δύο χρόνια μετά – συνεχίζεται ο τρελός χορός αποσπάσεων «όποτε», αλλά και «όπως», τους καπνίσει, σε απίθανες θέσεις (Μητροπόλεις, λέει…), ΧΩΡΙΣ ΡΗΤΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ (άρα ανακοινώσιμα), οι σωρηδόν τοποθετήσεις σε «υπηρεσίες» (κεντρικές ή μη) ΧΩΡΙΣ ΜΟΡΙΑ, αλλά… ΠΩΣ;…
Έχει και η Εκπαιδευτική Κοινότητα, βέβαια, τις ευθύνες της!
Ο αγώνας μας πρέπει να συμπεριλάβει και τη θέσπιση ΚΡΙΤΗΡΙΩΝ ΡΗΤΩΝ, ΚΑΤΑΓΡΑΨΙΜΩΝ και ΣΕΒΟΜΕΝΩΝ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ-ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΥΠΟΣΤΑΣΗ των εκπαιδευτικών, για «Ειδικές Τοποθετήσεις και Αναθέσεις Θέσεων Ευθύνης» (όπου, εκτός ελάχιστων «μοριοδοτούμενων», έως τώρα, ασυδοτούν, με την σιωπή μας, οι «Διευθυντές»), για αποσπάσεις και για εκπαιδευτικές άδειες. Εμείς αναλαμβάνουμε τις ευθύνες μας, ως παράταξη, ως άτομα, ως εκπαιδευτικοί κι επιστήμονες… Το υπουργείο;
Όλα τούτα τα υποσχέθηκε η σημερινή ηγετική ομάδα («ηγεσία» είναι κάτι που φέρει άλλα ποιοτικά χαρακτηριστικά…) του Υ.Π.Δ.Β.Μ. & Θ., αλλά ΦΡΟΝΤΙΣΕ ΝΑ ΜΗΝ ΤΑ ΠΡΑΞΕΙ, αφήνοντας αλώβητη τη «λαμογιά» και στην εκπαίδευση, που, άλλωστε, «βολεύει» τους «ηγεμονίζοντες»!
Σε μια «Δημοκρατία», όμως, για όλα τα παραπάνω, δικαίως απαιτούμε την άμεση αποπομπή της πολιτικής ηγετικής ομάδας από το Υπουργείο Παιδείας Δ.Β.Μ. & Θ.!
|
Πυτζάμες: Άνεση και style μέσα στο σπίτι!
Η κούρσα των φαβορί για την κατάκτηση του Euro 2024
Πρέβεζα | Μια πόλη με νησιώτικη ατμόσφαιρα, η πριγκίπισσα του Αμβρακικού
Ποιήματα του Γεωργίου Βελλιανίτη - Παξινός Ποιητής part3
Γiώργιος Βελλιανίτης Παξινός Ποιητής.......part2
Ομιλία Σπ. Κυριάκη για την επιστολική ψήφο
Ποιήματα του Γεωργίου Βελλιανίτη - Παξινός Ποιητής
Ποιήματα του Γεωργίου Βελλανίτη - Παξινός Ποιητής
Η Σταυροδοσια στον δήμο Πρέβεζας στο 80%
Ποιος είναι ο βασικός ιατρικός εξοπλισμός που πρέπει να έχουμε στο σπίτι και ποια τα οφέλη του
Ποιοι είναι οι τύποι ελλειπτικών και διαδρόμων γυμναστικής που μπορείτε να επιλέξετε!
Χτίσε τη γκαρνταρόμπα σου από την αρχή με διαχρονικά κομμάτια
Δημιουργία Μητρώου Μέσων Πληρωμών (POS) των επιχειρήσεων
Ποιες εναλλακτικές λύσεις υπάρχουν στην αντικατάσταση της πλαστικής σακούλας;
Δώρα που μπορείς να βρεις στο βιβλιοπωλείο και θα θες να κρατήσεις για εσένα
Στο τέλος Νοεμβρίου θα παραδοθεί στην κυκλοφορία η Αμβρακία Οδός
Δώρα που μπορείς να βρεις στο βιβλιοπωλείο και θα θες να κρατήσεις για εσένα
Οι ξένες γλώσσες που αξίζει να μάθετε
Πόσο σημαντική είναι η επαγγελματική διακόσμηση του χώρου μας;