15:58:36
9-5-2013
Topstory
Το ίδρυμα του μεγιστάνα των νέων τεχνολογιών είναι ανάμεσα σε αυτά που στηρίζουν την "Κίνηση 136" η οποία διεκδικεί το 51% της ΕΥΑΘ προκειμένου το δημόσιο αγαθό του νερού να μην περάσει σε ιδιώτες.
Η “Ένωση Πολιτών για το Νερό” (“ΈΠΝ”) είναι μια Ένωση Κοινωνικών-Συνεταιριστικών Εταιρειών Ύδρευσης – Αποχέτευσης Θεσσαλονίκης, που δημιουργήθηκε από την Κίνηση 136, με σκοπό την εξαγορά και τη μη κερδοσκοπική διαχείριση της ΕΥΑΘ Α.Ε. καθώς και την παροχή νερού στα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις με υψηλή ποιότητα, χαμηλές τιμές, προστασία του περιβάλλοντος, δημοκρατική λειτουργία και κοινωνική δικαιοσύνη.
Αγωνιζόμαστε για να μην ιδιωτικοποιηθεί η ΕΥΑΘ Α.Ε., να μην πέσει στα νύχια των πολυεθνικών του κλάδου, αφού όπου κι αν έγινε αυτό στον κόσμο είχαμε δύο αυξήσεις, στα τιμολόγια και τις απώλειες, και δύο μειώσεις, στην ποιότητα και τις δαπάνες επενδύσεων και συντήρησης. Στηρίζουμε τις πρωτοβουλίες ενάντια στην ιδιωτικοποίηση και υπέρ της διεξαγωγής σχετικού δημοψηφίσματος.
Επειδή όμως η κυβέρνηση προχωράει στις διαδικασίες ιδιωτικοποίησης, υποβάλλαμε στο ΤΑΙΠΕΔ πλήρη και αναλυτική Εκδήλωση Ενδιαφέροντος για την αγορά του 51% των μετοχών της ΕΥΑΘ Α.Ε. με σκοπό οχι την ιδιωτικοποίηση, αλλά τον έλεγχο της εταιρίας απο τους πολίτες. Περιληπτικά:
- Η Κοινωνική ΕΥΑΘ θα έχει μη κερδοσκοπική λειτουργία. Το νερό δεν είναι εμπόρευμα, είναι δημόσιο αγαθό και πρέπει όλοι να έχουμε πρόσβαση σε αυτό.
- Οι πολίτες σχηματίζουν συνεταιρισμούς με δημοκρατική λειτουργία, κοινωνική δικαιοσύνη και σεβασμό στο περιβάλλον και μέσω αυτών εξαγοράζουν την ΕΥΑΘ.
- Η ΕΥΑΘ παραμένει σε ελληνικα χέρια και τα κέρδη επανεπενδύονται για τις δικές μας ανάγκες.
Πληρούμε όλες τις προϋποθέσεις για να περάσουμε στη δεύτερη φάση της διαδικασίας :
α) Νομικές : δεν έχουμε καταδικαστεί κλπ.
β) Χρηματοοικονομικές : Η πρότασή μας έχει πολύ ισχυρή χρηματοοικονομική υποστήριξη από ομάδα εξειδικευμένων εταιρειών, και επιπλέον:
β1) Έχουμε εξασφαλίσει χρηματοδότηση από Επενδυτές Κοινωνικής Ευθύνης (ηθικές τράπεζες κλπ. που διαχειρίζονται κεφάλαια ύψους 30 δις ευρώ), οι οποίοι θα καταβάλλουν το τίμημα της εξαγοράς την 1η μέρα της “Συναλλαγής”.
β2) Οι ΕΚΕ θα χρηματοδοτήσουν απ΄ ευθείας τους πολίτες-καταναλωτές μέσω μικροδανείων, για αγοράσουν μερίδες από τους συνεταιρισμούς της Ένωσης Πολιτών για το Νερό, η οποία έτσι θα είναι πλήρως απαλλαγμένη από δανεισμό.
γ) Τεχνικές : Βασιζόμαστε στα στελέχη και τους εργαζόμενους της ΕΥΑΘ Α.Ε., οι οποίοι, αν και έχουν μειωθεί δραματικά ως προς τον αριθμό, παράγουν το ίδιο εντυπωσιακά αποτελέσματα κάθε χρόνο.
Κυρίως όμως η πρόταση της “Ένωσης πολιτών για το Νερό” έχει την υποστήριξη της συντριπτικής πλειοψηφίας των πολιτών της Θεσσαλονίκης, αφού :
α) το σύνολο των υδροδοτούμενων Δήμων τάσσεται με όμόφωνες αποφάσεις κατά της ιδιωτικοποίησης της ΕΥΑΘ Α.Ε., ενώ ήδη ξεκίνησε νέο κύμα επίσης ομόφωνων αποφάσεων για διεξαγωγή δημοψηφίσματος.
β) η Περιφερειακή Ένωση Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας αποφάσισε ομόφωνα να συνεργαστεί μαζί μας στην διεκδίκηση της ΕΥΑΘ Α.Ε., αν η κυβέρνηση δεν συμφωνήσει να μεταβιβάσει την ΕΥΑΘ Α.Ε. σε διαδημοτική εταιρεία ύδρευσης-αποχέτευσης.
Διαβάστε πώς κάλυψαν τα ΜΜΕ την ανακοίνωση της πρότασης μας εδω.
Ολόκληρη η πρόταση που καταθέσαμε στο ΤΑΙΠΕΔ και παρουσιάσαμε στη συνέντευξη τύπου στις 2 Μάη
10 σημεία της Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος για την απόκτηση του 51% της ΕΥΑΘ, που κατέθεσε η «Ένωση Πολιτών για το Νερό» στο ΤΑΙΠΕΔ
Στις 2 Μαΐου 2013 η Κ 136 παρουσίασε σε συνέντευξη τύπου το στρατηγικό της σχεδιασμό, ακολουθεί η περιεκτική του παρουσίαση:
“Ένωση Πολιτών για το Νερό”
Ένωση Κοινωνικών-Συνεταιριστικών Εταιρειών Ύδρευσης – Αποχέτευσης Θεσσαλονίκης
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ
2 Μαΐου 2013
10 σημεία της Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος για την απόκτηση του 51% της ΕΥΑΘ, που κατέθεσε η «Ένωση Πολιτών για το Νερό» στο ΤΑΙΠΕΔ
Σημείο 1 :
Η “Ένωση Πολιτών για το Νερό” (στο εξής “ΈΠΝ”) είναι μια Ένωση Κοινωνικών-Συνεταιριστικών Εταιρειών Ύδρευσης – Αποχέτευσης Θεσσαλονίκης (“ΚΕΥΑΘ” ή “Ένωση Πολιτών για το Νερό”) με έδρα τη Θεσσαλονίκη, με σκοπό την εξαγορά και τη διαχείριση της ΕΥΑΘ Α.Ε. καθώς και την παροχή νερού στα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις με υψηλή ποιότητα, χαμηλές τιμές, προστασία του περιβάλλοντος, δημοκρατική λειτουργία και κοινωνική δικαιοσύνη. Επίσης την ανάπτυξη νέων δραστηριοτήτων που προβλέπει το Καταστατικό της ΕΥΑΘ Α.Ε., όπως Τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες, υπηρεσίες παραγωγής ενέργειας και παραγωγή οργανικών λιπασμάτων. Σκοπός της “Ένωσης Πολιτών για το Νερό” είναι επίσης η ανάπτυξη δεσμών, δράσεων και θεσμών αλληλεγγύης του Ευρωπαϊκού και διεθνούς κινήματος υπεράσπισης του νερού ως κοινωνικού αγαθού και ανθρώπινου δικαιώματος. Έχει δημιουργηθεί με σκοπό μια χρηματοοικονομικά βιώσιμη, τεχνικά άρτια και κοινωνικά θετική αποκρατικοποίηση του 51% της ΕΥΑΘ Α.Ε. που προσφέρεται προς πώληση από το Ελληνικό Δημόσιο. Η προσφορά μας, στην ουσία η χρηματοοικονομική στρατηγική μας στο σύνολό της, αξιοποιεί την πετυχημένη εμπειρία της μεγαλύτερης και πιο μαζικής συμμετοχής πολιτών στην εξαγορά μετοχών επιχειρήσεων, της British Telecom και της British Gas, με μία ουσιαστική διαφορά υπεροχής : με σκοπό τη μη κερδοσκοπική διαχείριση και λειτουργία της.
Η “Ένωση Πολιτών για το Νερό” είναι δευτεροβάθμια Ένωση Κοινωνικών – Συνεταιριστικών Εταιρειών Ύδρευσης – Αποχέτευσης της Θεσσαλονίκης, συγκροτημένη με βάση το Νόμο 1667/1986, με έδρα στην οδό Βενιζέλου 3, Θεσσαλονίκη. Η Προσωρινή Διοικούσα Επιτροπή αποτελείται από 6 μέλη που εκπροσωπούν τους Συνεταιρισμούς-μέλη της.
Σημείο 2 :
Το πρόγραμμά μας συνοπτικά έχει ως εξής :
Οι πολίτες που επιθυμούν να γίνουν μέλη των πρωτοβάθμιων Συνεταιρισμών Νερού του Δήμου τους, θα είναι σε θέση να το κάνουν με μία απλή αίτησή τους προς αυτούς. Καθώς η βάση των μελών των Συνεταιρισμών θα αυξάνεται θα προστίθενται νέοι συνεταιρισμοί των υδροδοτούμενων Δήμων στην Ένωση.
Τα μέλη θα αγοράζουν συνεταιριστικές μερίδες οι οποίες είναι δύο ειδών. Μία υποχρεωτική μερίδα για να γίνεται κανείς μέλος και μέχρι πέντε προαιρετικές μερίδες εφόσον το μέλος το επιθυμεί. Όσες μερίδες κι αν διαθέτει ένα μέλος, διαθέτει μία μόνο ψήφο στη Γενική Συνέλευση.
Στους πιο σημαντικούς ΕΚΕ του κόσμου και ταμεία μικροδανείων, θα επιτραπεί να παρέχουν μικροδάνεια, χρηματοδοτώντας οποιαδήποτε υποψήφια μέλη ώστε να έχουν ίσες ευκαιρίες συμμετοχής στους συνεταιρισμούς, ανεξαρτήτως της οικονομικής τους κατάστασης.
Οι ΕΚΕ θα κατευθύνουν τη χρηματοδότηση στα μέλη των συνεταιρισμών και όχι στους συνεταιρισμούς ή την Ένωση Πολιτών για το Νερό. Κατά αυτόν τον τρόπο η ”ΕΠΝ” για το Νερό και οι συνεταιρισμοί θα είναι πλήρως απαλλαγμένοι από δανεισμό καθόλη τη διάρκεια της διαδικασίας.
Σχεδιάζουμε να αξιοποιήσουμε έναν σημαντικό πάροχο πιστωτικών τραπεζικών υπηρεσιών, τη US Bank NA, σε δημοτικούς οργανισμούς Ύδρευσης – Αποχέτευσης.
Με αρχή την ημερομηνία διακανονισμού της συναλλαγής με το ΤΑΙΠΕΔ, η Ένωση Πολιτών για το Νερό θα αξιοποιήσει και άλλες μεθόδους για τη διανομή των μερίδων. Αυτές οι μέθοδοι μπορεί να περιλαμβάνουν τη διανομή μερίδων σε χρονικές περιόδους που μπορεί να εκτείνονται σε δέκα η περισσότερα χρόνια σε διάρκεια.
Προτείνουμε ένα πρόγραμμα αποκρατικοποίησης με αποδεδειγμένη επιτυχία
Στην ουσία αξιοποιούμε την εμπειρία των πιο μεγάλων προγραμμάτων αποκρατικοποίησης στην σύγχρονη ιστορία : της British Telecom και British Gas, με βασική διαφορά υπεροχής στα εξής :
το μη κερδοσκοπικό χαρακτήρα της Ένωσης Πολιτών για το Νερό,
τη δημοκρατική λειτουργία, σε πλαίσιο άμεσης και αντιπροσωπευτικής συμμετοχής στις αποφάσεις και τη διαχείριση των πολιτών-καταναλωτών και των εργαζομένων, σε μια περίοδο όπου η δημοκρατία στην Ελλάδα που τη γέννησε δοκιμάζεται,
την κοινωνική δικαιοσύνη, σε μια δύσκολη περίοδο όπου οι Έλληνες πολίτες δοκιμάζονται σκληρά σε οικονομικό και κοινωνικό επίπεδο,
το σεβασμό στο περιβάλλον και ιδιαίτερα στο κρίσιμο ζήτημα διαχείρισης του σπάνιου πόρου του νερού, αλλά και του ευαίσθητου οικοσυστήματος του Θερμαϊκού Κόλπου, σε μια εποχή που η οικονομική κρίση και η βαθιά ύφεση, απειλούν άμεσα την προστασία του περιβάλλοντος και εξασθενούν δραματικά τις προσπάθειες αντιμετώπισης του κινδύνου της κλιματικής αλλαγής.
Σημείο 3 :
Το πρόγραμμά μας απαντάει θετικά στις ανησυχίες που αφορούν στην αποκρατικοποίηση της ΕΥΑΘ Α.Ε.
1. Ξένη Ιδιοκτησία
Σοβαρή ανησυχία είναι ότι η πώληση ζωτικών υποδομών όπως η ύδρευση-αποχέτευση σε ξένα συμφέροντα θα οδηγήσει σε τρόπους διαχείρισης που θα επιβαρύνουν σοβαρά την τοπική κοινωνία και το περιβάλλον. Παρόλο που η σύμβαση θα προβλέπει έλεγχο των τιμών, της ποιότητας του νερού και των επενδύσεων μέσω της ρυθμιστικής αρχής, η παγκόσμια εμειρία έχει αποδείξει ότι ακόμη και οι πιο καλά οργανωμένες ρυθμιστικές αρχές, όπως των ΗΠΑ και του Η.Β. δεν είναι σε θέση να εξασφαλίσουν όσα υπαγορεύει ο ρόλος που τους έχει ανατεθεί. Ενδεικτικά παραδείγματα αποτελούν το Παρίσι, το Βερολίνο, το Λονδίνο και πολλές άλλες πόλεις της Ευρώπης, των ΗΠΑ, του Καναδά, του κόσμου ολόκληρου.
2. Δέσμευση προς την τοπική κοινωνία
Η δεύτερη ανησυχία είναι για τον τρόπο της διαχείρισης μετά την πώληση. Αν οι καταναλωτές και οι εργαζόμενοι ελέγχουν τις αποφάσεις, θα θέτουν τους επιχειρησιακούς στόχους και θα ελέγχουν τα αποτελέσματα της διαχείρισης σε ότι αφορά στις τιμές, την ποιότητα, στην προστασία του περιβάλλοντος, τη διάθεση των κερδών κλπ.
3. Αξία για την Ελλάδα και τους Έλληνες
Η τρίτη ανησυχία είναι ότι η παρούσα αξία του 51% μπορεί να είναι πολύ χαμηλή. Είναι λογική ανησυχία καθώς η χρηματοπιστωτική κρίση στη νότια Ευρώπη (περιλαμβανομένων των σεισμικών δονήσεων στην Κύπρο) έχει συμπιέσει τις τιμές της αγοράς. Όμως η γενική κατάσταση των αγορών θα αποτελεί αντικείμενο λιγότερης ανησυχίας αν οι ωφελούμενοι μιας μελοντικής αύξησης της αξίας της εταιρείας είναι οι Έλληνες πολίτες ως κάτοχοί της, πελάτες και εργαζόμενοι ταυτόχρονα. Έτσι τα όποια κέρδη από την μελλοντική αύξηση των αξιών δεν θα χαθούν για την Ελλάδα και τους Έλληνες. Αντίθετα θα επανεπενδυθούν στην ελληνική οικονομία.
4. Ελληνικές θέσεις εργασίας
Η τέταρτη ανησυχία, ιδιαίτερα για τους εργαζόμενους και τα στελέχη, είναι ότι ο μέλλων ξένος ιδιοκτήτης της εταιρείας μπορεί να θελήσει να μειώσει αρκετές θέσεις εργασίας, καθώς θα έχει άλλους υπαλλήλους για να παίξουν ειδικούς ρόλους αφού αποκτήσει την εταιρεία. Αν η εταιρεία αποκτηθεί από τους πολίτες αυτός ο κίνδυνος δεν θα υπάρχει.
Άλλα πλεονεκτήματα του προγράμματός μας
1. Η αντιμετώπιση του προγράμματός μας από την τοπική κοινωνία
Η ιδέα της απόκτησης της ΕΥΑΘ Α.Ε. από τους πολίτες έχει μεγάλη απήχηση στη συντριπτική πλειοψηφία τους, αλλά και στους θεσμούς της περιοχής ασχέτως πολιτικο-ιδεολογικής τοποθέτησης. Είναι χαρακτηριστικό ότι :
τα δημοτικά συμβούλια όλων ανεξαιρέτως των δήμων που υδροδοτούνται από την ΕΥΑΘ Α.Ε. έχουν πάρει ομόφωνες αποφάσεις κατά της ιδιωτικοποίησης της ΕΥΑΘ Α.Ε., την πώλησή της σε πολυεθνικούς ομίλους και ξένους επενδυτές.
Με πρωτοβουλία του Σωματείου των εργαζομένων της ΕΥΑΘ Α.Ε. συγκροτήθηκε Συντονιστική Επιτροπή φορέων και πολιτών της Θεσσαλονίκης, που αντιτίθενται στην ιδιωτικοποίηση της ΕΥΑΘ Α.Ε., με συμμετοχή πλήθους φορέων αυτοδιοίκησης, εργαζομένων, κινήσεων πολιτών κλπ.
Η Περιφερειακή Ένωση Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας, που έχει έδρα τη Θεσσαλονίκη, σε ειδική συνεδρίαση όπου συζητήθηκε η πρότασή μας, έχει πάρει ομόφωνη απόφαση να διεκδικήσει την ΕΥΑΘ Α.Ε. από το Ελληνικό Δημόσιο και αν αυτό δεν επιτευχθεί, να συνεργαστεί με την Κίνηση 136 (την “'Ένωση Πολιτών για το Νερό”) στην διεκδίκηση της ΕΥΑΘ Α.Ε. από τους πολίτες, με την υποστήριξη και συμμετοχή των Δήμων του Νομού Θεσσαλονίκης.
2. Η εργασιακή διάσταση του προγράμματός μας
Όταν οι εργαζόμενοι έχουν μερίδια της Εταιρείας, αυτή έχει όφελος από πιό έξυπνη εργασία, μεγαλύτερη παραγωγικότητα και μια αυξημένη αίσθηση του κοινού σκοπού. Επίσης τα συμφέροντα των εργαζομένων και των κατόχων της εταιρείας γίνονται πολύ πιο συμβατά. Τα Καταστατικά των πρωτοβάθμιων συνεταιρισμών καθώς κατι της Ένωσης προβλέπουν ότι ένα μέλος των Δοικητικών και Εποπτικών Συμβουλίων, προβλέπουν την συμμετοχή και ενός εκπροσώπου των εργαζομένων σ΄ αυτά.
3. Η πολιτική διάσταση του προγράμματός μας
Το 2010, τα Ηνωμένα Έθνη δηλώνουν ότι η πρόσβαση σε καθαρό νερό και υγιεινή είναι ανθρώπινο δικαίωμα. Μια δεκαετία πριν, είχε εκδοθεί η Ευρωπαϊκή Οδηγία – Πλαίσιο περί Υδάτων, η οποία μεταξύ άλλων: α) καθορίζει ότι το νερό δεν είναι εμπορικό προϊόν όπως οποιοδήποτε άλλο, αλλά θα πρέπει να θεωρείται κληρονομιά, β) προτρέπει τις χώρες να παρέχουν υπηρεσίες ύδατος σε λογική τιμή γι’ αυτούς που το χρειάζονται, γ) ενθαρρύνει όλους τους πολίτες να συμμετέχουν στην προστασία και τη διαχείριση των υδάτων. Το 2003, η Ελλάδα εναρμονίζει το εθνικό δίκαιο με τις διατάξεις αυτής της Οδηγίας. Επίσης, με αφορμή το 6ο Παγκόσμιο Φόρουμ Νερού 2012, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο δηλώνει ότι το νερό είναι κοινός πόρος της ανθρωπότητας και η πρόσβαση στο πόσιμο νερό είναι θεμελιώδες ανθρώπινο δικαίωμα.
Εδώ και 20 χρόνια, οι υποστηρικτές της ιδιωτικοποίησης των υπηρεσιών παροχής νερού, μέσω της πώλησής του σε πολυεθνικούς ομίλους και ξένους επενδυτές, αντιμετωπίζοντας το νερό ως εμπόρευμα, υποσχέθηκαν παγκόσμια αυξημένες επενδύσεις και μεγάλη αποτελεσματικότητα στη διαχείριση του νερού.
Ποια ήταν τα αποτελέσματα της ιδιωτικοποίησης; Από μια έρευνα για την ιδιωτικοποίηση στις ΗΠΑ, κατά την οποία εξετάσθηκαν τα 10 μεγαλύτερα συστήματα ύδρευσης στις ΗΠΑ, προέκυψε ότι έπειτα από 20 χρόνια ιδιωτικοποίησης, οι τιμές αυξήθηκαν 3 φορές πάνω από τον πληθωρισμό και οι λογαριασμοί νερού των νοικοκυριών κατά μέσο όρο τριπλασιάσθηκαν στα πρώτα 10 χρόνια. Παρόμοια, μια έρευνα της ίδιας της Παγκόσμιας Τράπεζας κατέληξε ότι παγκόσμια οι ιδιωτικοποιήσεις απέτυχαν να μειώσουν τα τιμολόγια νερού και να αυξήσουν τις επενδύσεις σε υποδομές νερού. Στα ίδια αποτελέσματα κατέληξε και σχετική έρευνα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.
Παντού, όπου υπήρξε ιδιωτικοποίηση, αυτή συνοδεύθηκε από υποβάθμιση της ποιότητας του νερού, αύξηση της απώλειας νερού, υποβάθμιση των υποδομών και αύξηση των τιμών.
Αντίθετα, το μοντέλο της διαχείρισης της ύδρευσης και αποχέτευσης από τους ίδιους τους πολίτες καταναλωτές που αυτή εξυπηρετεί, το οποίο προτείνουμε με την παρούσα εκδήλωση ενδιαφέροντος και στηρίζεται στη συνεργασία μεταξύ της τοπικής αυτοδιοίκησης, συνεταιρισμών μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα όλων των πολιτών, καθώς και θεσμικών εκπροσωπήσεων της τοπικής κοινωνίας, δίνει έμφαση στη συμμετοχή και άμεση εμπλοκή των πολιτών και στοχεύει στην ενδυνάμωση των υπηρεσιών ύδρευσης-αποχέτευσης.
4. Η οικονομική διάσταση του προγράμματός μας
Οι άμεσες και βραχυπρόθεσμες θετικές επιπτώσεις του προγράμματός μας αφορούν :
Λόγω της οικονομικής κρίσης, της χρονικής πίεσης και του ύψους του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων, η προσέγγιση της “μεγαλύτερης διασποράς των μερίδων” σε όλους τους πολίτες της Θεσσαλονίκης και όχι μόνο, διευρύνει την διαθεσιμότητα κεφαλαίων πέρα από τα όρια των παραδοσιακών αγορών χρήματος.
Οι συνολικές δαπάνες
kourdistoportocali.gr
Πυτζάμες: Άνεση και style μέσα στο σπίτι!
Η κούρσα των φαβορί για την κατάκτηση του Euro 2024
Πρέβεζα | Μια πόλη με νησιώτικη ατμόσφαιρα, η πριγκίπισσα του Αμβρακικού
Ποιήματα του Γεωργίου Βελλιανίτη - Παξινός Ποιητής part3
Γiώργιος Βελλιανίτης Παξινός Ποιητής.......part2
Ομιλία Σπ. Κυριάκη για την επιστολική ψήφο
Ποιήματα του Γεωργίου Βελλιανίτη - Παξινός Ποιητής
Ποιήματα του Γεωργίου Βελλανίτη - Παξινός Ποιητής
Η Σταυροδοσια στον δήμο Πρέβεζας στο 80%
Ποιος είναι ο βασικός ιατρικός εξοπλισμός που πρέπει να έχουμε στο σπίτι και ποια τα οφέλη του
Ποιοι είναι οι τύποι ελλειπτικών και διαδρόμων γυμναστικής που μπορείτε να επιλέξετε!
Χτίσε τη γκαρνταρόμπα σου από την αρχή με διαχρονικά κομμάτια
Δημιουργία Μητρώου Μέσων Πληρωμών (POS) των επιχειρήσεων
Ποιες εναλλακτικές λύσεις υπάρχουν στην αντικατάσταση της πλαστικής σακούλας;
Δώρα που μπορείς να βρεις στο βιβλιοπωλείο και θα θες να κρατήσεις για εσένα
Στο τέλος Νοεμβρίου θα παραδοθεί στην κυκλοφορία η Αμβρακία Οδός
Δώρα που μπορείς να βρεις στο βιβλιοπωλείο και θα θες να κρατήσεις για εσένα
Οι ξένες γλώσσες που αξίζει να μάθετε
Πόσο σημαντική είναι η επαγγελματική διακόσμηση του χώρου μας;