02:13:20
5-4-2013
Life&Style
Στην Ελλάδα οι τρεις «ατμομηχανές» της ανάπτυξης, σύμφωνα με την μελέτη της MacKinsey (ΣΕΒ, ΤτΕ & ΕΕΤ) είναι οι: Γεωργία, Βιομηχανία τροφίμων και Τουρισμός. Σήμερα όλο και περισσότεροι οικονομικά ενεργοί κοιτούν θετικά προς την αγροτική επιχειρηματικότητα και τα αγροτικά επαγγέλματα. Η αγροτική επιχειρηματικότητα προαπαιτεί, Αγροτική Εφαρμοσμένη Έρευνα, Αγροτική Εκπαίδευση και προσόντα επαγγελματία αγρότη και βέβαια Υποστήριξη.
Ως υποστήριξη εννοούνται αυτά που πρέπει να κάνουν τα τοπικά η εξειδικευμένα επιμελητήρια, όπως δικτύωση, μεσιτεία τεχνογνωσίας, υποδοχή επιχειρηματικών αποστολών, οργάνωση επιχειρηματικών επισκέψεων, οργανωμένη συμμετοχή σε εκθέσεις-σταυροδρόμια επιτάχυνσης εμπορικών πράξεων, οργάνωση εκδηλώσεων επιτάχυνσης ροής πληροφοριών (συνέδρια, ημερίδες κλπ), οργάνωση αγορών κλπ.
Το σημαντικό στην σημερινή πραγματικότητα είναι να μπορείς να πουλάς. Δευτερευόντως είναι ενδιαφέρον και να μπορείς να παράγεις αυτό που ήδη μπορείς να πουλάς. Οι Έλληνες αγρότες αντιμετωπίζουν ένα περίεργο πλέγμα νόμων και κανόνων που ισοδυναμούν με «απαγόρευση» προώθησης της αγροτικής τους παραγωγής στην κατανάλωση από τους ίδιους, ή από ελεγχόμενε από τους ίδιους δομές.
Η Πανελλήνια Ένωση Νέων Αγροτών-ΠΕΝΑ, από όσα βρίσκουμε δημοσιευμένα, υποστηρίζει σθεναρά την διαμόρφωση συνθηκών, με διάφορες μορφές, που θα επιτρέπουν στον αγρότη να συναντήσει τον τελικό καταναλωτή. Τέτοιες μορφές μπορεί να είναι οι Αγορές Αγροτών (Farmers Market), οι Απευθείας Πωλήσεις από το αγρόκτημα (Vente Direct), η αξιοποίηση αυτομάτων μηχανών πώλησης αγροτικών προϊόντων (απαστερίωτο γάλα κλπ), τα Δημοπρατήρια (μόνο σαν αποκλειστικά αυτόνομοι Αγροτικοί Συνεταιρισμοί) και οι πωλήσεις μέσω internet.
Ο επαγγελματίας αγρότης είναι εξ ορισμού επιχειρηματίας, και η άρνηση μέχρι σήμερα των τοπικών Επιμελητηρίων να τους εγγράψουν ως μέλη οδηγεί μόνο στην ανάγκη δημιουργίας Αγροτικών Επιμελητηρίων, όπως συμβαίνει σε όλες τις οργανωμένες χώρες και σε υπό ανάπτυξη χώρες. Οι αγροτικές κοινωνίας και ο αστικός χώρος πρέπει να έρθουν σε απευθείας επαφή και να μειωθεί η ψαλίδα τιμών παραγωγού με τις τιμές καταναλωτή, που σήμερα στην Ελλάδα είναι 5-8 φορές υψηλότερες (σύμφωνα με στοιχεία του ΥπΑΑΤ), ενώ στην Ευρωπαϊκή Ένωση είναι περίπου 2,5 φορές μόνο. Και οι καταναλωτές θα ωφεληθούν θα ενδυναμώσουν την αγοραστική τους δύναμη και τη επιβίωση τους, και οι αγρότες θα εισπράξουν υψηλότερες τιμές και θα στηρίξουν την αγροτική ανάπτυξη.
Η δημιουργία του εμπορικού κέντρου για Ελληνικά προϊόντα Greek Foodosophy – Ελληνική Τροφοσοφία είναι μια μορφή farmers market και θα λειτουργήσει και ως πρεσβεία του αγροτικού κόσμου μέσα στον αστικό χώρο. www.Foodosophy.gr Την περιμένουμε με ανυπομονησία.
Δημήτρης Μιχαηλίδης, Δημοσιογράφος
|
Πυτζάμες: Άνεση και style μέσα στο σπίτι!
Η κούρσα των φαβορί για την κατάκτηση του Euro 2024
Πρέβεζα | Μια πόλη με νησιώτικη ατμόσφαιρα, η πριγκίπισσα του Αμβρακικού
Ποιήματα του Γεωργίου Βελλιανίτη - Παξινός Ποιητής part3
Γiώργιος Βελλιανίτης Παξινός Ποιητής.......part2
Ομιλία Σπ. Κυριάκη για την επιστολική ψήφο
Ποιήματα του Γεωργίου Βελλιανίτη - Παξινός Ποιητής
Ποιήματα του Γεωργίου Βελλανίτη - Παξινός Ποιητής
Η Σταυροδοσια στον δήμο Πρέβεζας στο 80%
Ποιος είναι ο βασικός ιατρικός εξοπλισμός που πρέπει να έχουμε στο σπίτι και ποια τα οφέλη του
Ποιοι είναι οι τύποι ελλειπτικών και διαδρόμων γυμναστικής που μπορείτε να επιλέξετε!
Χτίσε τη γκαρνταρόμπα σου από την αρχή με διαχρονικά κομμάτια
Δημιουργία Μητρώου Μέσων Πληρωμών (POS) των επιχειρήσεων
Ποιες εναλλακτικές λύσεις υπάρχουν στην αντικατάσταση της πλαστικής σακούλας;
Δώρα που μπορείς να βρεις στο βιβλιοπωλείο και θα θες να κρατήσεις για εσένα
Στο τέλος Νοεμβρίου θα παραδοθεί στην κυκλοφορία η Αμβρακία Οδός
Δώρα που μπορείς να βρεις στο βιβλιοπωλείο και θα θες να κρατήσεις για εσένα
Οι ξένες γλώσσες που αξίζει να μάθετε
Πόσο σημαντική είναι η επαγγελματική διακόσμηση του χώρου μας;