17:15:19
7-3-2013
Πρέβεζα
Εντός Μαρτίου θα ξεκινήσει ο διεθνής διαγωνισμός για την αποκρατικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας μέσα σε αυτό και το αεροδρόμιο του Ακτίου, ανακοίνωσε σήμερα ο υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Κ. Χατζηδάκης, μέσω του οποίου οι παραχωρησιούχοι θα αναλάβουν την εμπορική λειτουργία και τη διαχείρισή τους με μακροχρόνιες συμβάσεις. Εξαιρείται από την παραχώρηση, το νέο αεροδρόμιο του Καστελίου, διότι «απευθύνεται σε διαφορετικό επενδυτικό κοινό».
Συγκεκριμένα, ο αρμόδιος υπουργός, κατά τη διάρκεια κοινής συνέντευξης Τύπου, με τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΤΑΙΠΕΔ, Γιάννη Εμίρη, εξήγγειλε την αναδιοργάνωση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και την αξιοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων, επισημαίνοντας πως οι αποκρατικοποιήσεις και οι συμβάσεις παραχώρησης «δεν γίνονται μόνον για ταμειακούς λόγους, αλλά πρωτίστως για αναπτυξιακούς».
Την ορθή εκτέλεση των συμβάσεων παραχώρησης των αερολιμένων και της τιμολογιακής πολιτικής θα παρακολουθεί η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), η οποία θα μετεξελιχθεί σε ρυθμιστική και εποπτική Αρχή, με αρμοδιότητες σχετικές με την ασφάλεια και τον έλεγχο ποιότητας. Η ΥΠΑ ενισχύεται και αποκτά την αρμοδιότητα να παρακολουθεί την ορθή εκτέλεση των συμβάσεων παραχώρησης και της τιμολογιακής πολιτικής.
Για τον εξορθολογισμό της λειτουργίας της ΥΠΑ θα καταργηθούν ή θα συγχωνευθούν με νόμο δέκα διευθύνσεις και 14 τμήματα της υπηρεσίας. Πάντως, όπως διεμήνυσε ο υπουργός, δεν θα θιγούν οι υπάλληλοι. «Δεν τίθεται θέμα απόλυσης ή μετάταξης των υπαλλήλων της ΥΠΑ» είπε, χαρακτηριστικά, ο Κ. Χατζηδάκης.
Σύμφωνα με τον υπουργό, το ελληνικό Δημόσιο θα διατηρήσει την ιδιοκτησία, την εποπτεία και τον έλεγχο των αεροδρομίων που θα αξιοποιηθούν από ιδιώτες, καθώς και θα διατηρηθούν όλα τα αεροδρόμια σε όλα τα νησιά, ανεξαρτήτως μεγέθους. Η διάρκεια παραχώρησης είναι, κατ΄ ελάχιστο, 30- 35 χρόνια, ώστε να διατηρηθούν οι χρεώσεις σε ανταγωνιστικά επίπεδα, ενώ θα δίνεται και η δυνατότητα παράτασης.
Τα αεροδρόμια θα ομαδοποιηθούν, προκειμένου να διασφαλιστεί η ομαλή λειτουργία τόσο εκείνων που είναι υψηλού ενδιαφέροντος, όσο και των υπόλοιπων.
Πιο αναλυτικά, στην πρώτη ομάδα περιλαμβάνονται τα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Ζακύνθου, Κεφαλονιάς, Ακτίου, Καβάλας και Χανίων και μπορεί να προστεθούν και τα αεροδρόμια Αλεξανδρούπολης, Άραξου και Καλαμάτας.
Στη δεύτερη ομάδα, τα αεροδρόμια Σκιάθου, Σάμου, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σαντορίνης, Κω και Ρόδου και ενδέχεται να προστεθούν τα αεροδρόμια Καρπάθου, Χίου και Λήμνου. Το αεροδρόμιο Αγχιάλου θα είναι «μπαλαντέρ», δηλαδή μπορεί να το επιλέξει ο επενδυτής της πρώτης ή της δεύτερης ομάδας.
Σε ό,τι αφορά τα ανταλλάγματα για το Δημόσιο, όπως είπε ο κ. Εμίρης, θα υπάρξει συμβατικό εφάπαξ αντάλλαγμα, όπως επίσης και ποσοστό από τα έσοδα, το οποίο θα πρέπει να αποδίδει ετησίως ο παραχωρησιούχος.
Για τα τέλη, προβλέπεται ότι, σε πρώτη φάση, θα παραμείνουν αμετάβλητα και, στη συνέχεια, εφόσον ο παραχωρησιούχοι επενδύσουν στην αναβάθμιση των υποδομών των αεροδρομίων- όπως θα προβλέπεται και από τη σύμβαση- τότε θα δίνεται η δυνατότητα να αυξηθούν, παραμένοντας ωστόσο στον μέσο όρο ανταγωνιστικών αεροδρομίων.
Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΤΑΙΠΕΔ, η διαδικασία αποκρατικοποίησης θα προχωρήσει μέσα στον μήνα παράλληλα με τις μαρίνες, περιφερειακά λιμάνια, αλλά και έργα που αφορούν τον τουρισμό. «Πρόκειται για έργα που «συνεργάζονται» μεταξύ τους και θα αναβαθμίσουν σημαντικά το τουριστικό προϊόν», όπως επισήμανε χαρακτηριστικά ο κ. Εμίρης.
Τη διαχείριση των αεροδρομίων για τα οποία δεν θα επιτευχθεί η παραχώρηση χρήσης τους, θα αναλάβει μία νέα εταιρία υπό δημόσιο έλεγχο (ΑΕΔΙΠΑ). Η εταιρεία αυτή θα στελεχωθεί με αποσπασμένους υπαλλήλους της ΥΠΑ και θα ξεκινήσει να λειτουργεί τρεις μήνες μετά το πέρας της διαδικασίας παραχώρησης και θα έχει αρχική διάρκεια 20 έτη, με δυνατότητα επέκτασης. Σε δεύτερο χρόνο και με στόχο να διατηρήσει την απρόσκοπτη και αδιατάρακτη λειτουργία των αεροδρομίων, θα μπορεί να παραχωρήσει τη διοίκηση και λειτουργία της σε ιδιωτικό φορέα, με τη σύναψη Σύμβασης παραχώρησης της Διοίκησης και Διαχείρισης.
Η εταιρία θα λειτουργεί με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια και θα χρηματοδοτηθεί από:
- Τα έσοδα από τη χρήση που θα καταβάλλουν οι αεροπορικές εταιρίες.
- Τα έσοδα από εμπορική εκμετάλλευση των εγκαταστάσεών της.
- Τα έσοδα από ένα ειδικό τέλος που θα εισπράττεται από τα αεροδρόμια, η χρήση των οποίων έχουν δοθεί προς αξιοποίηση σε ιδιώτες επενδυτές.
kathimerini.gr
Πυτζάμες: Άνεση και style μέσα στο σπίτι!
Η κούρσα των φαβορί για την κατάκτηση του Euro 2024
Πρέβεζα | Μια πόλη με νησιώτικη ατμόσφαιρα, η πριγκίπισσα του Αμβρακικού
Ποιήματα του Γεωργίου Βελλιανίτη - Παξινός Ποιητής part3
Γiώργιος Βελλιανίτης Παξινός Ποιητής.......part2
Ομιλία Σπ. Κυριάκη για την επιστολική ψήφο
Ποιήματα του Γεωργίου Βελλιανίτη - Παξινός Ποιητής
Ποιήματα του Γεωργίου Βελλανίτη - Παξινός Ποιητής
Η Σταυροδοσια στον δήμο Πρέβεζας στο 80%
Ποιος είναι ο βασικός ιατρικός εξοπλισμός που πρέπει να έχουμε στο σπίτι και ποια τα οφέλη του
Ποιοι είναι οι τύποι ελλειπτικών και διαδρόμων γυμναστικής που μπορείτε να επιλέξετε!
Χτίσε τη γκαρνταρόμπα σου από την αρχή με διαχρονικά κομμάτια
Δημιουργία Μητρώου Μέσων Πληρωμών (POS) των επιχειρήσεων
Ποιες εναλλακτικές λύσεις υπάρχουν στην αντικατάσταση της πλαστικής σακούλας;
Δώρα που μπορείς να βρεις στο βιβλιοπωλείο και θα θες να κρατήσεις για εσένα
Στο τέλος Νοεμβρίου θα παραδοθεί στην κυκλοφορία η Αμβρακία Οδός
Δώρα που μπορείς να βρεις στο βιβλιοπωλείο και θα θες να κρατήσεις για εσένα
Οι ξένες γλώσσες που αξίζει να μάθετε
Πόσο σημαντική είναι η επαγγελματική διακόσμηση του χώρου μας;